Besviken. Arg. Sårad.

Måste verkligen få ur mig detta.
Sitter just nu i ett mörkt hus hemma hos min mamma, ensam. Vart är mina vänner?.

En vanlig helg hade jag vart lite bitter för att ingen vill hitta på något när jag sitter själv, är rastlös och mår allmänt skit. Men det hade vart glömt tills på söndagen eftersom jag också förstår att ni är trötta efter jobb en vecka eller bara vill ta det lungt med respektive. Men just denna helgen kan jag fakstikt inte släppa att mina vänner väljer att lämna mig ensam. Definitivt inte dom vänner jag fakstikt fråga om dom kunde hitta på något med mig.

Jag säger inte att jag är en perfekt vän, jag har mina brister jag också. Kanske inte vet vilka alla är men jag är inte naiv och tror att jag är perfekt. Men är det någonting jag är väldigt mån om är det att se till att alla mina vänner kan räkna med mig när dom mår dåligt över något. Stort som litet. Och om inte det budskapet har kommit fram känner jag mig lite misslyckad..

Och även om jag inte alltid kan komma på 5 minuter då jag har en dotter jag inte kan lämna ensam eller kanske inte har pengar till busskort. Så försöker jag se till att ni vet att ni alltid kan ringa och jag försöker lösa saker i den mån jag kan.

Men skulle jag få reda på att någon i er familj dött och ni frågar mig om jag kan vara med er Så skulle jag fan i mig göra allt för att jag skulle kunna vara så. Även om jag hade haft Dockan. Jag hade ringt till alla jag känner för att försöka fixa barnvakt och sen hade jag gjort va fan ni hade velat så länge pengar inte hade vart ett problem.

Och nu vet jag att några av er tror att jag bara är bitter för att jag inte har någon pojkvän och det har ni och måste ta hänsyn till den personen. Men..
1; Skulle eran pojkvän ha någonting emot att ni är med en vän när hon mår dåligt? I så fall tycker jag ni ska göra slut.
2; Ja visst jag kanske inte hade behövt mina vänner i den mån som jag gör idag då jag inte har en pojkvän. Hade jag haft det hade jag kunnat ventilera med honom och fått mitt stöd därifrån. MEN nu har inte jag det och räkna med att mina vänner ska finnas där i stället.
3; Även om jag hade har en pojkvän. Hade det vart ni som satt i min sits hade jag fortfarande gjort allt för att jag skulle kunna få er att må lite bättre.

För som jag ser det är de det man har vänner till, Eller?..

Det jag ville få fram är alltså. Tycker ni jag ska sitta ensam idag? Tycker ni att det är så Vänner göra?.



Och så kan jag ju även tilläga att om ni blir arga för detta inlägget på MIN blogg så behöver ni faktiskt inte höra av er till mig igen. Dels för att som sagt Min blogg och jag skriver om va sjutton ja vill. Och blir ni arga har ju uppenbarligen inte mitt budskap kommit fram och då orkar jag inte lägga någon energi på er ändå.
Personen som jag vill ha i min omgivning skulle förstå att detta inte är rätt sätt att behandla en vän på.




Men nu ska jag dra täcket över huvudet och torka bort mina tårar och hoppas på att denna månaden går fort!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback