Min Himmel.

En stor ek står vid sidan av gatan och slänger en skugga på picknick borden som står nedanför. Det är varmt i luften och människorna är klädda i sommarkläder. Utanför kiosken står det två tjejer och frågar om det finns någon som kan köpa ut cigaretter, ett sånt där paket som bara har 10 stycken. På bänken sitter det ett gäng med ungdomar som är för rastlösa för att vara på lektion. Stämningen är glad och alla tramsar runt som ungdomar gör.

En stor ek står vid sidan av gatan och slänger en skugga på picknick borden nedanför. Där sitter han, den söta killen i den röda kepsen. Han har väntat i 8år 10 månader och 22 dagar.

En stor ek står vid sidan av gatan och slänger en skugga på picknick borden nedanför. Där sitter han, den söta killen i den röda kepsen. Men han väntar inte längre. Bredvid honom sitter nu en av hans bästa vänner.

Tiden går. Livet går vidare. Men eken står på samma ställe och dit kommer jag en dag återvända och förenas med er igen.

Tills dess, Vila i frid.

Jesper & Mikael

Permalink Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jojo

Men herregud Mikaela, mina tårar bara forsar, så jäkla perfekt du har beskrivit det, precis så det känns, precis så det ser ut, så klart allting.

<3 <3 <3

Postat av: peeLa

<3

Postat av: Anonym

Fast du tror väl inte på fullaste allvar att Michael valde detta för att vara med Jesper?Eller är det jag som missförstått?

Postat av: peeLa

Ne det tror jag inte och jag vet inte riktigt var i texten du får fram denna informationen. Det är så jag väljer att se det för det blir lättare att hantera. Och det är så här jag skulle vilja att det va, att man återförenas med dom man älskar.. Och eftersom du har valt att vara anonym så vet jag inte om du va med på den tiden, antagligen inte.. För dom som var det skulle förstå känslan jag ville få fram när jag skrev texten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback